PERSBERICHT: Toerisme Limburg stopt partnerevent in nieuw online jasje

Hasselt | 22 september 2020

Digitaal is het nieuwe normaal. Daarom stuurt Toerisme Limburg haar jaarlijks Partnerevenement dit jaar de cloud in. Via een gestreamde uitzending keken meer dan 500 unieke kijkers (toerismepartners) mee naar de aftrap van een nieuw toeristisch werkjaar vanuit hun ‘kot’. Igor Philtjens, gedeputeerde en voorzitter van Toerisme Limburg: “We leven in een nieuwe realiteit waarin we flexibel moeten zijn. Daarom organiseren we ons gekende Partnerevenement dit jaar voor het eerst online. Om het gevoel van samenhorigheid te versterken, keek de hele sector op hetzelfde moment.” Onder het motto ‘elke schakel telt’, blijven Toerisme Limburg en de toeristische sector hun krachten bundelen om Limburg als één sterk merk in de markt te zetten.

Persbericht Online PartnereventPanelgesprek (v.l.n.r. Goedele Wachters, Lidia Paletta, Igor Philtjens en Jeroen Luys)

Succesvolle fietsketting

De Limburgse toeristische sector is de voorbije jaren fors gegroeid. De sleutel tot dit succes? Samenwerking. Tussen alle toeristische partners, publiek en privaat. En Toerisme Limburg als verbindende factor. Die succesformule blijft van kracht. Igor Philtjens: “We staan middenin een wereldwijde evolutie. We hebben elkaar nodig. Ieder van ons is een verbindingsstuk in de fietsketting die Limburg zo succesvol maakt. Daarom wil ik onze partners meer dan ooit oproepen tot samenwerking. 2020 blijft een rampjaar. Maar als we de voorbije jaren iéts hebben geleerd, is het wel dat tegenwind ons nog harder doet trappen. En die positieve dynamiek moeten we samen blijven vasthouden.”

Eerste online editie

Met een community van meer dan 500 toerismepartners was fysiek samenkomen helaas onmogelijk. Igor Philtjens: “We leven in een nieuwe realiteit waarin we flexibel moeten zijn. Daarom organiseerden we vandaag ons allereerste online Partnerevenement. Om het gevoel van samenhorigheid te versterken, keek de hele sector gelijktijdig mee vanuit hun ‘kot’.” VRT-nieuwsanker Goedele Wachters leidde de eerste online editie in goede banen vanuit het kasteel in Bokrijk. Te gast waren Lidia Paletta (zaakvoerder Hotel Zuid), Jeroen Luys (directeur Toerisme Limburg) en Igor Philtjens (voorzitter Toerisme Limburg). “Toeristen boeken steeds vaker last-minute. Dat vraagt om flexibiliteit en wendbaarheid. Daarom stelden we vandaag onze nieuwe communicatie- en samenwerkingsmogelijkheden voor 2021 voor, die daar nog sterker op inspelen”, zegt Igor Philtjens.

Uitreiking Fietsrijk Awards

Toerisme Limburg maakte ook de winnaars van de ‘Fietsrijk Awards 2020’ bekend. Die gingen naar de partners, die zich het voorbije jaar het meest hebben onderscheiden door hun fietsrijke initiatieven. De gelukkige winnaars zijn, in de categorie ‘logies’: Vakantiehuis Fabiola in Maasmechelen (met een nieuwe fietsherstelplaats). In de categorie ‘restaurant/café’:Merelhoeve in Beringen (met ‘fietsen door de maïs’). In de categorie ‘attractie’:Imkerij ’t Fleurtje in Genk (met een fietstocht door het leven van de bijen). In de categorie ‘dienst’: Nationaal Park Hoge Kempen (met de ‘Bike Nomad Camper’). En in de categorie ‘gemeente’: Toerisme Sint-Truiden (met een nieuwe fietskaart, die de uitzichtpunten van 'Kijk op Haspengouw' verbindt). “Stuk voor stuk fantastische initiatieven die Limburg extra in de kijker zetten als fietsprovincie”, besluit Igor Philtjens.

fietsrijk awardVakantiehuis Fabiola (winnaar ‘logies’)

fietsrijk awardMerelhoeve (winnaar ‘ReCa’)

Imkerij ’t Fleurtje (winnaar ‘attractie’)Imkerij ’t Fleurtje (winnaar ‘attractie’)

fietsrijk awardNationaal Park Hoge Kempen (winnaar ‘dienst’)

fietsrijk awardToerisme Sint-Truiden (winnaar ‘gemeente’)

Beeldmateriaal beschikbaar via visitlimburg.be/pers/partnerevenement2020    

EINDE PERSBERICHT

NIET VOOR PUBLICATIE

Perscontact Toerisme Limburg (ad interim): Jan Nonneman, jan.nonneman@limburg.be, M +32 497 54 34 12

Missie Toerisme Limburg:
Onze gasten goesting geven in Limburg en hen betekenisvolle ervaringen bezorgen om zo groei voor ondernemers en return voor de 
Limburgers te creëren.