PERSBERICHT: LOGEREN IN VLAANDEREN VAKANTIELAND LANCEERT CAMPAGNE “DE KORTSTE WEG NAAR VERWONDERING.”

13 mei 2019 | Hasselt

VLAANDEREN VERWONDERT ALS BESTEMMING

Heb je ooit ook al getwijfeld of je wel in Vlaanderen was? Vanaf 14 mei 2019 rijden in Vlaanderen bussen rond met affiches die Vlaanderen op zijn mooist en verrassend tonen. Deze beelden roepen de verwachting op dat dit een buitenlandse bestemming is, maar tonen Vlaanderen. Kunnen de wijngaarden in Wezemaal niet de vergelijking weerstaan met Montepulciano in Italië? Of straalt de mijnkrater in Wijtschate niet eenzelfde mysterie uit als Loch Ness? Is de weidsheid van het Meetjesland niet even rustgevend als Finland? Laat je verwonderen door de prachtige landschappen in Vlaanderen!

connecterra

montepulciano

Klimaatvriendelijk

Deze campagne past in de huidige klimaatdiscussie. Het is niet nodig ver te reizen, te rijden of te vliegen om verwonderd te worden door het landschap! Reizen in Vlaanderen Vakantieland houdt je ecologische voetafdruk klein en ook dat is een troef waar Logeren in Vlaanderen Vakantieland graag op inzet. Meer dan 800 logies liggen op een boogscheut van je deur en staan klaar om je een ontspannende vakantie te bezorgen. Logeren in Vlaanderen verzamelt dit logiesaanbod in het jaarlijkse logiesboek Logeren in Vlaanderen Vakantieland en op de website www.logereninvlaanderenvakantieland.be.

Limburg goed voor 1/3e van de boekingen

De 5 provincies zetten al lang in op Vlaanderen als bestemming voor een korte trip of uitstap. Via de vzw Logeren in Vlaanderen werken de provincies samen om Vlaanderen te promoten als reisbestemming: een gastvrije en kwaliteitsvolle nabij vakantie voor jong en oud. Igor Philtjens, voorzitter Toerisme Limburg: “Die samenwerking biedt zeker ook een meerwaarde voor onze provincie. Uit een onderzoek naar de impact van de campagne van vorig jaar blijkt dat Limburg goed was voor maar liefst 1/3 van alle boekingen. Onze provincie blijft duidelijk in trek bij de gasten van ‘Logeren in Vlaanderen Vakantieland’.” Niet verwonderlijk, aangezien Limburg volledig voldoet aan de top drie motivaties van gasten om voor een bepaalde regio te kiezen. Met de fietsmogelijkheden voorop, gevolgd door de mooie natuur en de wandelmogelijkheden. Stuk voor stuk sterke troeven van Limburg. De campagnes via Logeren in Vlaanderen zorgden in 2018 voor een bruto omzet van 64,1 miljoen euro voor de toeristische sector. “Ruim 21 miljoen euro daarvan ging naar Limburg. Een belangrijke bijdrage aan de Limburgse vrijetijdseconomie. Daarom blijven we vanuit Toerisme Limburg – naast onze eigen initiatieven ook investeren in deze gezamenlijke promotie”, besluit Igor Philtjens.

kalmthout

Lokale economie

En reizen in eigen land doet je vaak nog meer ontdekken: lokale streekproducten, culinaire hoogstandjes, verrassende musea, uitdagende fiets- en wandelroutes,…  Voor de lokale economie is binnenlands toerisme een belangrijke meerwaarde, zowel voor de logies, als voor de plaatselijke horeca en  toeristische trekpleisters. De binnenlandse toerist besteedt gemiddeld 530 euro per reisgezelschap tijdens zijn verblijf in Vlaanderen.

meetjesland

loch ness

- einde persbericht -


NIET VOOR PUBLICATIE
 

Beeldmateriaal van de campagne via: https://www.logereninvlaanderenvakantieland.be/nl/pers/13052019-logeren-in-vlaanderen-vakantieland-lanceert-campagne-de-kortste-weg-naar-verwondering/

Perscontacten Logeren in Vlaanderen:
Stefaan Gheysen, Voorzitter Logeren in Vlaanderen, 0496 59 61 27
Sofie Roux, Medewerker marketing en logies Logeren in Vlaanderen, 016 28 64 51  
 
Perscontact Toerisme Limburg:
Leentje Verlinden, Adviseur Pers & PR Toerisme Limburg, 011 30 55 71 / 0478 91 91 46, leentje.verlinden@limburg.be
 
Over Logeren in Vlaanderen:
Logeren in Vlaanderen vzw is een publiek-private samenwerking tussen de 5 Provinciale Toeristische Organisaties (Toerisme Provincie Antwerpen, Toerisme Limburg, Toerisme Oost-Vlaanderen, Toerisme Vlaams-Brabant, Westtoer) en de private logiessector (Vlaamse Federatie voor Hoeve- en Plattelandstoerisme vzw en Horeca Vlaanderen). www.logereninvlaanderenvakantieland.be

logos persbericht

Missie Toerisme Limburg:
Met publieke en private actoren binnen de vrijetijdseconomie een marktgericht, kwaliteitsvol, attractief en duurzaam toerisme ontwikkelen en stimuleren. Daarbij streven we naar meerwaarde voor alle toeristische actoren en positioneren we Limburg als een sterk merk en als een onderscheidende toeristische bestemming in het hart van Europa.