PERSBERICHT: FIETSEN DOOR HET WATER IN GLOEDNIEUWE 'WORLD’S 100 GREATEST PLACES’ VAN TIME MAGAZINE

PERSBERICHT:
FIETSEN DOOR HET WATER IN GLOEDNIEUWE 'WORLD’S 100 GREATEST PLACES’ VAN TIME MAGAZINE

24 augustus | Hasselt

‘Fietsen door het Water’ (#FDHW) – de unieke fietsbeleving in het leven geroepen door Toerisme Limburg – wordt in de nieuwe top 100-lijst van het gerenommeerde Amerikaanse TIME Magazine aanbevolen als een van ‘s werelds meest fantastische plekken om nu te bezoeken. Igor Philtjens, voorzitter van Toerisme Limburg vzw: “De voorbije maanden won Fietsen door het Water al internationale prijzen in Australië en de VS. Nu prijkt het project als enige uit België tussen 100 bestemmingen, verspreid over zes continenten en 48 landen, in TIME Magazine. Het grootste opinie- en nieuwsblad ter wereld met een wekelijks bereik van ruim 20 miljoen lezers en 45 miljoen websitebezoekers per maand. Ons doel om Limburg op de kaart te zetten, missen we dus zeker niet!”
 
Nieuwe TIME top 100-lijst: ‘World’s Greatest Places’
Na 'Person of the Year' en ‘TIME 100’ introduceert het wereldberoemde Amerikaanse TIME Magazine deze week voor het eerst ‘World’s Greatest Places’. Een nieuwe jaarlijkse top 100-lijst die spraakmakende en innovatieve bestemmingen in de kijker zet. Dus geen platgetreden paden, maar wel bestemmingen die impact genereren én een unieke beleving bieden aan hun bezoeker of gast. Een soort nieuwe ‘gouden standaard’ voor reizen. Een team van journalisten, reporters en experts uit de sector van over heel de wereld stelde de lijst - bestaande uit o.a. hotels, musea, restaurants, bars en attracties - samen. Ze evalueerden de bestemmingen op basis van hun kwaliteit, originaliteit, innovatief karakter, duurzaamheid en invloed.
 
#FDHW enige Belgische bestemming in de lijst
TIME maakte een onderverdeling in drie groepen: ‘Om te bezoeken’, ‘Om te verblijven’ en ‘Om te eten en drinken’. De Limburgse fietsbeleving ‘Fietsen door het Water’ prijkt in de volledige lijst als enige Belgische bestemming tussen 100 topbestemmingen, verspreid over zes continenten en 48 landen. Gaande van een waterpark uit Texas, dat inzet op toegankelijkheid voor kinderen met een beperking. Tot een resort in de Malediven, dat een volledige onderwaterwereld-ervaring creëert. En de bijna magische Golden Bridge in Vietnam, die op twee handen gedragen wordt. Igor Philtjens: “Deze vermelding bevestigt dat we Limburg dankzij dit soort unieke belevingsprojecten ver buiten onze landsgrenzen op de kaart blijven zetten als innovatieve fietsbestemming. Dit is absoluut een eervolle erkenning voor ons Fietsparadijs, waarmee we natuurlijk nog meer regionale en internationale gasten hopen aan te trekken!”
 
Toerisme Limburg blijft verrassen met nieuwe fietsbelevingen
Het Limburgse fietsroutenetwerk blijft een van de hoofdredenen om een verblijf te boeken en is daarmee al bijna 25 jaar een belangrijke motor voor de vrijetijdseconomie in Limburg. Met jaarlijks meer dan twee miljoen fietstoeristen staat Limburg dan ook bekend als dé fietsprovincie bij uitstek. Maar nu het knooppuntfietsen wereldwijd wordt gekopieerd, steekt de provincie bewust een tandje bij. “We willen koploper blijven. Daarom blijft Toerisme Limburg samen met alle 44 Limburgse steden en gemeenten investeren om het fietsroutenetwerk in topconditie houden”, zegt Igor Philtjens. Als pionier van het knooppuntfietsen blijft Limburg ook verrassen met nieuwe fietsbelevingen. “Als we die koppositie willen behouden, moeten we niet alleen investeren, maar ook innoveren. Dat doen we door een belevingslaag te leggen bovenop het bestaande netwerk. Fietsen door het Water is hiervan een eerste realisatie. En met al bijna een half miljoen fietsers sinds de opening, mogen we spreken van een succes. De fietsbeleving zorgt niet alleen voor een kwaliteitsinjectie op de locatie zelf, maar geeft een impuls aan de hele regio. Binnen een straal van 30 km worden maar liefst 20 procent meer fietsers geteld. Daarom zullen we op verschillenden locaties in Limburg fietsbelevingen ontwikkelen, zodat de hele provincie meeprofiteert van het succes”, besluit Igor Philtjens.
 
 





Meer beeldmateriaal van #FDHW in hoge resolutie vindt u op: https://www.visitlimburg.be/nl/pers/FDHW

EINDE PERSBERICHT

NIET VOOR PUBLICATIE:
Perscontact ad interim Toerisme Limburg vzw: Jennifer Dekker, +32 11 30 57 17, mobiel +32 494 62 96 27, jennifer.dekker@limburg.be
 

Missie Toerisme Limburg vzw
Met publieke en private actoren binnen de vrijetijdseconomie een marktgericht, kwaliteitsvol, attractief en duurzaam toerisme ontwikkelen en stimuleren. Daarbij streven we naar meerwaarde voor alle toeristische actoren en positioneren we Limburg als een sterk merk en als een onderscheidende toeristische bestemming in het hart van Europa.