PERSBERICHT: BEIDE LIMBURGEN RICHTEN PIJLEN SAMEN OP DUITSLAND

Belgisch- en Nederlands-Limburg blijven hun krachten bundelen met derde gezamenlijke inspiratiebrochure

Hasselt | 5 april 2019

Belgisch- en Nederlands-Limburg slaan opnieuw de handen in elkaar met een gezamenlijke inspiratiebrochure gericht aan de potentiële toerist in de Duitse grensstreek. Gedeputeerden Igor Philtjens (België) en Eric Geurts (Nederland) zijn enthousiast over de campagne. “Na het succes van de vorige twee edities herhalen we ook dit jaar de campagne in samenwerking met Nederlands-Limburg, omdat we sterk geloven in onze collectieve kracht. Dus samen investeren om meer impact te genereren”, zegt Igor Philtjens, gedeputeerde van Toerisme in Belgisch-Limburg. Eric Geurts, gedeputeerde van Toerisme in Nederlands-Limburg vult aan: “Beide Limburgen hebben toeristische troeven in handen die niet stoppen aan de provincie- of landsgrens. Door meer samen te werken, kan het potentieel in de regio optimaal worden ingezet.” Het gezamenlijke Limburg-verhaal verschijnt zaterdag 6 april met ruim 166.000 exemplaren als bijlage bij de Aachener Zeitung en de Rheinische Post.

Gezamenlijk Limburgs vijf-puntenplan

De gezamenlijke naam, de sterke historische band, maar ook het complementair toeristisch profiel én de sterke positie op de toeristische markt in eigen land: het is geen toeval dat beide Limburgen twee jaar geleden een vijf-puntenplan ondertekenden, waarmee ze zich engageerden om een structurele samenwerking op te zetten op het vlak van toeristische promotie. Dankzij dat plan wordt de samenwerking versterkt, worden lopende projecten op elkaar afgestemd en verder uitgebouwd én profileren beide Limburgen zich als één grenzeloze regio. “Wij willen beide Limburgen als toeristische bestemming versterken. Dat doen we door ons toeristisch profiel met grensoverschrijdende betekenis gezamenlijk neer te zetten. Door onze middelen te bundelen, verhogen we onze slagkracht en maximaliseren we de economische impact”, aldus gedeputeerden Igor Philtjens en Eric Geurts eendrachtig.

 Duitse markt opnieuw target

Eén van de actiepunten is het vergroten van het buitenlands marktbereik. De twee provincies zetten extra in op overnachtingen van toeristen buiten hun eigen grenzen. En willen beiden meer Duitse gasten aantrekken. Duitse gasten houden van lekker eten, cultuur, natuur en rust. En laat deze troeven nu net prominent aanwezig zijn in beide Limburgen. Daarom pakken ze samen de Duitse markt aan. En profileren ze beide provincies als één grenzeloze regio. Dat gebeurde begin april 2017 al voor het eerst in de vorm van een gezamenlijke inspiratiebrochure bij de Aachener Zeitung en de Rheinische Post. “De vlotte totstandkoming van deze derde Duitse brochure bewijst dat beide regio’s al goed op elkaar zijn ingespeeld”, zegt Igor Philtjens, “Onze samenwerking kan het aantal dag- en verblijfstoeristen alleen maar bevorderen. En kan op die manier zorgen voor extra omzet bij lokale ondernemers in héél Limburg.” In totaal bereikt de brochure bijna 450.000 Duitse lezers. “Volgende week start de paasvakantie in Duitsland én de zomer komt eraan. Een goed moment om plannen voor vakanties, dag- en weekenduitstapjes te maken. Dit is dus het perfecte moment om de Duitse toerist warm te maken voor Limburg!” besluit Eric Geurts.

Cover Duitse brochure

Eroica

Gedeputeerden van Toerisme Igor Philtjens (Belgisch-Limburg) en Eric Geurts (Nederlands-Limburg)

 

EINDE PERSBERICHT

NIET VOOR PUBLICATIE

Beeldmateriaal: www.visitlimburg.be/pers/BrochureDuitsland2019 of www.limburg.nl/persdesk   

Perscontact Toerisme Limburg (BE): Leentje Verlinden, T +32 11 30 55 71 / M +32 478 91 91 46, leentje.verlinden@limburg.be  

Perscontact Provincie Limburg (NL): Marguerite Fiolet, Cluster Communicatie: +31 6 29 58 12 48 / mca.fiolet@prvlimburg.nl

Buiten kantooruren is de afdeling bereikbaar via +31 06 55 87 13 19. De integrale tekst van dit persbericht treft u ook aan op onze site (www.limburg.nl)