Consulent(e) partnerwerking

Doel van de functie:

Als regioconsulent maak je deel uit van het team Partnerwerking. Je bent daarbij het eerste aanspreekpunt voor de publiek-private sector. En dit voor wat betreft o.a. infomomenten, trajecten, promotiecampagnes, projecten en andere initiatieven van Visit Limburg. Samen met de publieke en private sector bouw je verder aan de realisatie van maatschappelijke meerwaarde voor de vrijetijdseconomie in Limburg in een duurzaam samenwerkingsverband.

Je bent voor onze partners het eerste contactpunt en vertaalt de visie van het Limburgs toerisme naar de partners. Je detecteert de noden van de partners en koppelt deze terug naar de organisatie. Je bent een bruggenbouwer tussen verschillende partners om samenwerking te bevorderen.

Je informeert de partners ook over de samenwerkingsmogelijkheden (o.a. inzake professionalisering en subsidies) met andere stakeholders zoals Toerisme Vlaanderen, provincie Limburg,…

Tot slot ben je mee verantwoordelijk voor het verzamelen en bewaken van kwalitatieve informatie over alle toeristische partners en hun producten ten behoeve van de werking van de gehele organisatie.

 

Opdrachten en taken:

  • Je bent als consulente het eerste aanspreekpunt voor toeristische actoren
  • Je stimuleert samenwerkingen tussen de Limburgse gemeenten, de ondernemers en het provinciale niveau.
  • Je organiseert infomomenten zoals workshops en lezingen voor de partners
  • Je verleent algemeen toeristisch advies, o.m. in toeristische beleidsplannen, toeristische kerncijfers en kwaliteitsopschaling,…
  • Je wordt een expert in het huidige toeristische aanbod, het aanwezige potentieel en de visie op de bestemmingsontwikkeling in jouw regio
  • Je verleent communicatieadvies a.d.h.v. samenwerkingsmogelijkheden met Visit Limburg.
  • Je ondersteunt de data-instroom van de toeristische producten en hun contacten.
  • Je werkt samen met alle teams aan een continu verbeterproces van onze digitale platformen.


Profiel

Diplomavereisten en ervaring

  • Je bezit minimaal een bachelor of gelijkwaardig door ervaring
  • Je hebt, bij voorkeur, enige ervaring in een advies verlenende of commerciële functie
  • Je hebt affiniteit met de werking van de verschillende bestuursniveaus
  • Je hebt voeling met ondernemerschap.

Kennisvereisten en competenties

  • Je bent communicatief sterk, zowel in spreken als in luisteren
  • Je hebt het nodige inlevingsvermogen en leervermogen
  • Je kan overtuigen en draagvlak creëren
  • Je bent een netwerker
  • Je hebt een analytisch vermogen en strategisch inzicht.
  • Je bent pro actief en ondernemend
  • Je kan zowel zelfstandig als in teamverband werken
  • Je bent diplomatisch aangelegd
  • Je bent flexibel en bereid om sporadisch buiten de normale kantooruren te werken
  • Je bent nauwkeurig methodisch/gestructureerd/klantvriendelijk/resultaatsgericht
  • Je hebt een vlotte kennis van courante Office 365 toepassingen

     

Wat wij je te bieden hebben:

  • Flexibele werkuren vanuit onze vernieuwde kantoren in Hasselt.
  • Je komt terecht in een jong en enthousiast team en werkt in de leukste sector die er is.
  • Een marktconforme verloning in overeenstemming met je ervaring.
  • Maaltijdcheques, hospitalisatieverzekering en groepsverzekering.

 

Geïnteresseerd?

Is deze vacature iets voor jou? Stuur dan je motivatiebrief + CV naar Natascha Klaps (natascha.klaps@limburg.be).

Ook voor vragen over de functie of werken bij Visit Limburg kan je bij Natascha terecht.